Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Blauwe Bananen
Blauwe Bananen
Hoe creëer ik als dienstverlener unieke kernvaardigheden en onderscheidend vermogen?
Waar blinkt u in uit? Waarom zou de klant zijn geld aan u geven? Of waar is uw organisatie eigenlijk goed in? Dit zijn geen rare vragen, want als u zelf niet weet waarin u uitblinkt, wie weet het dan wel?
In de dagelijkse praktijk weten de meeste medewerkers en organisaties niet wat hun sterke punten zijn. Eigenschappen als betrouwbaar en betrokken worden dan genoemd. Het probleem van deze eigenschappen is dat het onderscheidend vermogen nihil is. Veel dienstverleners vertalen dit met de term core competences. Blauw staat in onze visie voor uniek, terwijl geel de kleur is voor marktconform, neutraal, weinig uniek. De centrale vraag in dit boek is dan ook: Wat zijn uw core competences? Of in termen van de titel van dit boek: Wat is uw blauwe banaan?
Blauwe Bananen
Auteurs: Wouter de Vries jr. en Thiemo van Rossum
Uitgeverij: W. de Vries jr. marketing bv., Almere
ISBN: 978 90 815289 00
2012, vierde gewijzigde druk
Paperback
94 Pagina's
Afmetingen: 24 x 16,2 x 0,8 cm
Het boek is in uitstekende staat, als nieuw en is gesigneerd door Wouter de Vries (zie afb. 2)