Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Leraar, wie ben je?
Leraar, wie ben je?
Van leraren wordt veel verwacht. Enerzijds zorgen voor onderwijs, anderzijds staan ze in voor de algemene opvoeding tot jongvolwassen burgers en heeft hun eigen persoonlijkheid een grote impact op leerlingen. Wie zijn leraren?
Wie zouden ze moeten zijn?
Een team van Nederlandse en Belgische specialisten brengt deze problematiek in beeld, na discussies met een zeer gevarieerde groep leraren, begeleiders en schoolleiders. Verschillende aspecten komen aan bod. Wat betekent het leraar te 'zijn': Is er wel een onderscheid tussen persoon en professie? Vanuit welke kennisbasis handelen leraren? Blijkbaar gaat het hier niet om wetenschappelijke of algemeen geldige kennis, maar zou men veeleer van kennis als bekwaamheid moeten spreken. Deze kennis kan men alleen tijdens het handelen zelf verwerven.
Typisch voor deze kennis, of liever bekwaamheid, zijn existentiële en morele leerprocessen.
Kennis in de zin van bekwaamheid is persoonsgebonden en daardoor uniek.
Leraar, wie ben je?
Auteur/Redactie: Luc Stevens
Uitgeverij: Garant Antwerpen - Apeldoorn
ISBN: 978 90 441 2160 5
2008
Paperback
96 Pagina's
Afmetingen: 23,9 x 15,9 x 0,7 cm
Het boek is in uitstekende staat, als nieuw!!